Asgari Ücret 2016, genel seçimlerin ardından netliğe kavuştu. 2016 Asgari Ücret Ne Kadar? sorusuna bu yazı üzerinden yanıt vereceğiz. Bilineceği üzere seçim vaadi olan Ak Parti tarafından 2016 yılında Asgari Ücretin 1300 TL olarak düzenleneceği vaad edilmişti. Başbakan tarafından bu vaadin Ocak 2016 itibariyle yürürlüğe gireceği duyuruldu.

Buna göre 2016 yılında net asgari ücret 1300,99 TL olarak güncellendi. Detaylar haberin devamında;

Asgari Ücret Nedir? Asgari Ücret Nasıl Belirlenir?

Asgari ücret, kanunda belirtildiği üzere, özel firmaların çalışanlara ödemesi gereken en düşük tutardır. Bu tutarın üstünü verebilmek mümkündür fakat daha aşağıda bir ücret ödemesi yapılamaz. Asgari ücret; Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirlenir ve çıkan karar yılın ilk günü resmi gazetede yayınlanmak üzere duyurulur.

Sitemiz tarafından hazırlanan Asgari Ücret 2016 Net ve Asgari Ücret 2016 Brüt rakamlarını aşağıda görebilirsiniz.

2016 Asgari Ücreti Belirleme Süreci ve Yürürlüğe Giriş:

2016 yılındaki asgari ücret belirlenme süreci, seçim zamanı oluşturuldu. Çoğu partinin seçim vaadi olarak çeşitli asgari ücret 2016 varyasyonları mevcuttu. Ak Parti bu süreç içinde asgari ücretin 1300 TL olarak belirleneceğini duyurdu. Seçimin ardından, tek başına iktidar olmayı garantileyen Ak Parti Hükümeti, 2016 yılının ocak ayından itibaren söz verildiği üzere asgari ücretin 1300 TL olarak güncellendiğini açıkladı ve Asgari Ücret Tablosu yayınlandı. Aynı şekilde Asgari Geçim İndirimi tablosu da yayınlandı.

Asgari Geçim İndirim 2016 Tablosu için buraya tıklayın!

01.01.2016 – 31.12.2016 tarihleri arasında Asgari Ücret:

ASGARİ ÜCRET BRÜT: 1647,00 TL
ASGARİ ÜCRET NET: 1300,99 TL

Asgari Ücret 2016 yılı Tablosu  ise şu şekildedir;

ASGARİ ÜCRET 2016 YILI TABLOSU  VE YASAL KESİNTİLER (01.01.2016 – 31.12.2016 Dönemi)
Brüt Asgari Ücret 1647,50 TL
Sigorta Primi İşçi Payı 230.58 TL
İşsizlik Sigortası Primi İşçi Payı 16,47 TL
Gelir Vergisi Matrahı 1.399,95 TL
Gelir Vergisi 209,99 TL
Damga Vergisi 12,50 TL
Kesintiler Toplamı 469,54 TL
Asgari Geçim İndirimi
(Bekar ve Çocuksuz)
123,53 TL
NET ELE GEÇEN (Asgari Ücret + AGİ) 1300,99 TL

2016 Yılı Asgari Ücretin İşverene maliyet tablosu ise aşağıdaki gibidir;

ASGARİ ÜCRET 2016 YILI İŞVERENE MALİYETİ
Asgari Ücret 1647,00 TL
SGK PRİMİ % 15,5 (İşveren Payı) 230.58 TL
İŞVEREN İŞSİZLİK SİGORTA FONU 16,47 TL
İŞVERENE TOPLAM MALİYETİ (*) 1.399,95 TL

(*) Asgari ücretin, İşverene toplam maliyetinin 110,10 TL’si 2016 yılına mahsus olmak üzere Devlet tarafından karşılanacaktır.

Kapıcılar için ise bazı kesintiler olmadığından Asgari Ücret değişim göstermektedir. Buna göre Kapıcılar için Asgari Ücret 2016 tablosu aşağıdaki gibidir;

KAPICILAR İÇİN ASGARİ ÜCRET 2016 TABLOSU  VE KESİNTİLER (01.01.2016 – 31.12.2016 Dönemi)
Brüt Asgari Ücret 1647,00 TL
Sigorta Primi İşçi Payı 230.58 TL
İşsizlik Sigortası Primi İşçi Payı 16,47 TL
Kesintiler Toplamı 247,05 TL
NET ELE GEÇEN Asgari Ücret 1.399,95 TL

Kapıcılar için Asgari Ücretin İşverene maliyeti ise yine standart tablodaki gibi 1.935,23 TL şeklindedir.

Asgari Ücret hakkındaki yorumlarınızı konu altından yapabilirsiniz.